Sóc la Paula una estudiant del Doble Grau dels Estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Infantil de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona.
Aquest blog el vaig realitzar per una assignatura de la menció de TIC, però amb els anys em vaig animar per continuar aquest projecte per tal de mostrar les cosetes que realitzo a les escoles que vaig de pràctiques.

divendres, 15 de maig del 2015

La robòtica a l'escola

En el post d'avui us parlaré de la robòtica, que actualment està entrant a les escoles per la porta gran. La robòtica és un nou recurs que està a les nostres mans per tal de despertar l'interés als nostres alumnes per al món de la robòtica. Els infants a partir de la robòtica aprenen a partir de l’assaig i error, inicien el llenguatge de la programació de manera lúdica, també és una manera d'accedir als continguts curriculars de manera més atractiva per a ells i elles (ja que els infants s'ho agafen com si fos un joc).

Primer de tot us parlaré de les Bee-Bot, són uns robots programables en forma d'abella. Que s'utilitzen amb els alumnes de 3 a 7 anys per tal de que comencin a aprendre el llenguatge direccional, la programació i el control. Dic que s'acostumen a utilitzar amb els alumnes de 3 a 7 anys perquè les Bee-Bot estan encarades per treballar amb els alumnes d'educació infantil, ja que són aquestes abelles les que introdueixen els nostres alumnes al món de la robòtica. Però també les podem començar a utilitzar amb els alumnes de primària per tal d'introduir-los al món de la robòtica.
Els alumnes amb aquest tipus d'activitats també aprenen a treballar en equip, a ser creatius, fomenten el raonament lògic i l'estructura del pensament



Resultado de imagen de bee-bot
Funcionament de les Bee-Bot:


Les abelles robòtiques són de fàcil programació, ja que a la part superior de l'abella hi trobem uns petits botons els quals hi han fletxes, pausa, borrar i go. És amb aquests botons amb els quals nosaltres li donem les ordres que volem que segueixi, pot memoritzar n màxim de 40 passos. Recordar que la Bee-Bot es mou 15 centímetres cada vegada que fa un moviment i gira a 90 graus. Dir que a mida que va realitzant els moviments fa llums i si un vol també pot escollir que faci soroll. Per tal de posar en funcionamnet les abelles, ho podeu fer a sobre d'unes alfombres que venen ells mateixos, ho també us podeu crear voslatres amteixos aquests recursos, això si respectant que els quadres han de medir 15x15 cm. 








Un cop hem treballat  amb els nostres alumnes amb les Bee-Bot i tingui fluïdesa amb aquestes, podem introduir el Pro-Bot.
El Pro-Bot és un cotxe robòtic molt més complex que les Bee-Bot. Per tal de començar a utilitzar es pot fer de manera senzilla utilitzant el mateix tipus de fletxes que les Bee-Bot. Però un cop fet el primer contacte els podem mostrar als infants la quantitat d'opcions que ens ofereix. 

Funcionament del Pro-Bot:
Aquest cotxe robòtic es pot utilitzar de diferents maneres, com deia fa un moment el podem utilitzar de la manera més simple i tot seguit introduir un funcionament més complex. A la part superior del cotxe hi veurem que hi ha un petit teclat amb fletxes, números, repeat, go... i una petita pantalla. El Pro-Bot està preparat per rebre ordres molt personalitzades, ja que pots dir-li el número de centímetres o número de graus que vols que es mogui, també pots demanar-li que repeteixi les ordres, etc. Aquest cotxe també està preparat amb sensors per tal de que no es faci malbé.
Una de les coses que m'ha cridat molt l'atenció és que té un forat a la part superior per a poder introduir un llapis, bolígraf, etc. per tal de poder fer un dibuix a partir dels moviments que li estem fent fer.



 Resultado de imagen de pro-bot
Fins aquí el post de la robòtica a  les escoles. Espero que ho hagueu disfrutat i que tingueu la oportunitat de posar-ho en pràctica amb els vostres alumnes. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada