En el post d'avui us parlaré de la robòtica, que actualment
està entrant a les escoles per la porta gran. La robòtica és un nou recurs que
està a les nostres mans per tal de despertar l'interés als nostres alumnes per
al món de la robòtica. Els infants a partir de la robòtica aprenen a partir de
l’assaig i error, inicien el llenguatge de la programació de manera lúdica,
també és una manera d'accedir als continguts curriculars de manera més
atractiva per a ells i elles (ja que els infants s'ho agafen com si fos un joc).
Primer de tot us parlaré de les Bee-Bot, són uns robots
programables en forma d'abella. Que s'utilitzen amb els alumnes de 3 a 7 anys
per tal de que comencin a aprendre el llenguatge direccional, la programació i
el control. Dic que s'acostumen a utilitzar amb els alumnes de 3 a 7 anys
perquè les Bee-Bot estan encarades per treballar amb els alumnes d'educació
infantil, ja que són aquestes abelles les que introdueixen els nostres alumnes
al món de la robòtica. Però també les podem començar a utilitzar amb els
alumnes de primària per tal d'introduir-los al món de la robòtica.
Els alumnes amb aquest tipus d'activitats també aprenen a
treballar en equip, a ser creatius, fomenten el raonament lògic i l'estructura
del pensament
Funcionament de les Bee-Bot:
Les abelles robòtiques són de fàcil
programació, ja que a la part superior de l'abella hi trobem uns petits botons
els quals hi han fletxes, pausa, borrar i go. És amb aquests botons amb els
quals nosaltres li donem les ordres que volem que segueixi, pot memoritzar n
màxim de 40 passos. Recordar que la Bee-Bot es mou 15 centímetres cada vegada
que fa un moviment i gira a 90 graus. Dir que a mida que va realitzant els
moviments fa llums i si un vol també pot escollir que faci soroll. Per tal de
posar en funcionamnet les abelles, ho podeu fer a sobre d'unes alfombres que
venen ells mateixos, ho també us podeu crear voslatres amteixos aquests
recursos, això si respectant que els quadres han de medir 15x15 cm.
Un cop hem treballat amb els nostres alumnes amb les
Bee-Bot i tingui fluïdesa amb aquestes, podem introduir el Pro-Bot.
El Pro-Bot és un cotxe robòtic molt més complex que les
Bee-Bot. Per tal de començar a utilitzar es pot fer de manera senzilla
utilitzant el mateix tipus de fletxes que les Bee-Bot. Però un cop fet el primer
contacte els podem mostrar als infants la quantitat d'opcions que ens ofereix.
Funcionament del Pro-Bot:
Aquest cotxe robòtic es pot utilitzar de diferents maneres,
com deia fa un moment el podem utilitzar de la manera més simple i tot seguit
introduir un funcionament més complex. A la part superior del cotxe hi veurem
que hi ha un petit teclat amb fletxes, números, repeat, go... i una petita
pantalla. El Pro-Bot està preparat per rebre ordres molt personalitzades, ja
que pots dir-li el número de centímetres o número de graus que vols que es
mogui, també pots demanar-li que repeteixi les ordres, etc. Aquest cotxe també
està preparat amb sensors per tal de que no es faci malbé.
Una de les coses que m'ha cridat molt l'atenció és que té
un forat a la part superior per a poder introduir un llapis, bolígraf, etc. per
tal de poder fer un dibuix a partir dels moviments que li estem fent fer.
Fins aquí el post de la robòtica a les escoles.
Espero que ho hagueu disfrutat i que tingueu la oportunitat de posar-ho en
pràctica amb els vostres alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada