Sóc la Paula una estudiant del Doble Grau dels Estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Infantil de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona.
Aquest blog el vaig realitzar per una assignatura de la menció de TIC, però amb els anys em vaig animar per continuar aquest projecte per tal de mostrar les cosetes que realitzo a les escoles que vaig de pràctiques.

diumenge, 7 de juny del 2015

El Consell Escolar rebutja que es vetin els mòbils a l'aula

En el post d’avui us parlaré sobre el tema dels mòbils a l’aula, un tema el qual es pot escoltar tant per part del professorat com per part dels pares de l’alumnat.


L’article que he llegit és un article del diari el Periódico. El tema és que es va reunir el Consell Escolar de Catalunya per tal de prendre una decisió de que fer amb els mòbils, ja que hi ha diferents opinions per part del centre. Els que en tenen el se ús totalment restringit ja que opinen que no hi ha res pedagògic en el seu ús. I desprès l’altra cara de la moneda que el que fan és regular-ne l’ús i pensen que és una eina que es pot utilitzar pedagògicament.

Personalment si m’he de decantar cap a uns o cap a l’altre ho faré amb els segons, ja que comparteixo amb ells que els mòbils són un recurs per utilitzar a l’aula, això si, sempre regulant-ne el seu ús.

Abans m’hagués decanta per a la primera opció, però un dia a la classe de la menció de TIC em va fer canviar la meva opinió. La professora quan va arribar ens va demanar que traguéssim els nostres mòbils perquè els necessitàvem per fer una activitat. Es tractava de fer una enquesta en línea per tal d’observar els coneixements que teníem sobre un tema en concret (blogs). Al moment la professora va aconseguir que tothom estigues pendent del procés i dels resultats. Així que a partir d’aquesta activitat em vaig adonar del gran recurs que teníem entre les mans, perquè tant pot ser útil amb els nostres alumnes a les aules com en reunions de pares. Ja que en les dues opcions aconsegueixes captar l’atenció de tots ells i elles.


El problema és que bona part de la societat pensa que no hi ha bens educatius a partir dels mòbils, però això és per falta d’informació. Ja que a partir dels mòbils es poden treballar les competències bàsiques que els nostres alumnes han d’adquirir per tal de formar-se de manera globalitzadora.

També nosaltres com a mestres els podem mostrar a els pares totes les coses positives que té treballar a partir d’aquests dispositius.

La decisió final del Consell Escolar de Catalunya és que l`ús del mòbil es regulitzarà pel curs 2015-2016, però serà els centre escolar serà l’encarregat  de prendre a decisió de si ho apliquen en el seu centre o no.

També van concretar que l’ús dels mòbils s’ha de fer “de manera ordenada i assenyada”. Trobo que és una decisió molt encertada per anar transformant les nostres escoles i adaptar-les a la societat de la informació per tal de poder formar als nostres alumnes de manera integral.

Què n’opineu vosaltres? Creieu que se’n pot treure un bon ús o no?

Aquí us deixo el link de la noticia:

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/educacio/consell-escolar-rebutja-que-vetin-els-mobils-laula-3990125

4 comentaris:

  1. Hola Paula, estic completament d'acord amb la visió que tens sobre els dispositius mòbils a l'aula i la notícia que has publicat. Crec que no hem de fer un pas enrere i decidir rebutjar aquest tipus de tecnologia i més quan els nostres alumnes estan tant enganxats a aquestes. Considero doncs, que és una oportunitat i alhora un repte per a nosaltres com a mestres trobar recursos que ens apropin als alumnes, i els mòbils n'és un exemple clar!
    Tot i això també estic d'acord amb tu que s'ha de saber quan els podem utilitzar i no provocar aquest tipus d'experiències, simplement han de sortir per sí soles.

    M'agradaria trobar a la xarxa publicacions tant interessants com la teva! Enhorabona i gràcies!

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies a tu per seguir-me!

    ResponElimina
  3. Paula, a mi em va passar el mateix quan vam fer l'activitat amb l'app Kahotit! Realment en aquell moment no vaig pensar a mirar les apps que utilitzo en el meu temps lúdic, ja que estava motivada i concentrada en l'activitat que estàvem realitzant. Per tant, si aconseguim que els nostres alumnes estiguin entusiasmats amb el que fan, segurament aconseguirem fer-ne un bon ús.
    T'enllaço una entrada que parla de les raons per utilitzar el mòbil a l'aula
    http://ticiclemitja.blogspot.com.es/2015/03/mobil-laula-comenco-el-blog-amb.html

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies Alba, ara mateix miro l'enllaç!

    ResponElimina