Sóc la Paula una estudiant del Doble Grau dels Estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Infantil de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona.
Aquest blog el vaig realitzar per una assignatura de la menció de TIC, però amb els anys em vaig animar per continuar aquest projecte per tal de mostrar les cosetes que realitzo a les escoles que vaig de pràctiques.

dijous, 4 de juny del 2015

Colar Mix

En el post d’avui us parlaré de l’aplicació Colar Mix. És una aplicació sobre realitat augmentada, amb la qual els infants poden veure com els seus dibuixos cobren vida.



És una app la qual us podeu descarregar de manera gratuïta a qualsevol dispositiu Apple o Android. L’aplicació consisteix en que els infants han de posar color a una sèrie de dibuixos que et proposa la mateixa aplicació, alguns són de caire gratuït i altres de pagament (molt econòmics). Un cop els infants han escollit el dibuix que els agrada el que s’ha de fer és imprimir-lo i tot seguit els infants l’han de pintar al seu gust.

Un cop li han posat color al dibuix, preparem el dispositiu on tenim l’app baixada i preparem el lector de dibuixos. De seguida el dispositiu detecta el dibuix i aquest comença a cobrar vida.
Dir que cada un dels dibuixos realitza accions i moviments diferents i de fons sempre hi ha alguna música que ho ambienta.

Fa uns dies vaig utilitzar el Colar Mix amb el fill d’uns amics meus, i la veritat que en Martí (3 anys) no es podia creure el que estava veient,  en tot moment intentava agafar l’os mentre ballava. Però inclús va ser més impactant l’app pels pares ja que mai havien vist una cosa igual.
Aquesta aplicació dins de la Taxonomia de Bloom la situo a l’apartat de crear, ja que l’infant pinta el seu dibuix i l’app és l’encarregada d’animar-lo.



En canvi a dins del model SAMR  classifico aquesta app en l’apartat de transformació i concretament a redefinició, ja que a partir de les noves tecnologies s’ha creat una funció nova als clàssics dibuixos.

Us deixo aquí un link on podeu veure el procés i el resultat final del Colar Mix.

https://www.youtube.com/watch?v=tmfXgvT9h3s

Espero que us hagi agradat molt i que proveu l’aplicació!

2 comentaris:

  1. Hola Paula, Aquesta aplicació em sembla fascinant! He tingut la oportunitat d'utilitzar-la amb la meva neboda de 5 anys i ha alucinant, s'ho ha passat super bé. Crec que tot i no entendre el concepte de 3D s'ha imaginat la seva pròpia pel·lícula i l'ha gaudit!
    Si hagués de buscar la part negativa de l'aplicació és que tenen poc maneig, només poden veure el personatge de diferents perspectives, potser seria interessant que el poguessin moure al seu gust. Conèixes alguna aplicació semblant al que et dic?
    Moltes gràcies!

    ResponElimina
  2. Hola Èrica, la veritat és que si que és genial aquesta aplicació i si que en conec d'altres. Però des del meu punt de vista aquesta és la que m'agrada més.
    Prova la iDinosaurAR, està prou bé, però tampoc es pot fer gaire cosa, simplement són dinosaures en realitat augmentada i els hi pots fer realitzar un parell de funcions.
    Ja em diràs el que et sembla! Espero la teva resposta.

    ResponElimina