Sóc la Paula una estudiant del Doble Grau dels Estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Infantil de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona.
Aquest blog el vaig realitzar per una assignatura de la menció de TIC, però amb els anys em vaig animar per continuar aquest projecte per tal de mostrar les cosetes que realitzo a les escoles que vaig de pràctiques.

dissabte, 6 de juny del 2015

Per què canviem els llibres de paper pels continguts digitals?

Avui us parlaré sobre un article que he llegit de Manuel Area anomenat De los libros de texto a los contenidos digitales: ¿ cambio pedagógico o cambio de modelo e negoció? (2013).

L’article m’ha fet reflexionar ja que la pregunta que es formula l’autor no me l’havia plantejat mai. En cap moment he pensat mai que es volgués fer el canvi per a treure’n fruita econòmics.

Al contrari jo crec que el canvi s’ha de fer ja que la societat està evolucionant i l’escola també ho ha de fer. Ja que ella està formant com diu Finlàndia “al tresor del país” i ells han de créixer amb la tecnologia.

Penso que la pedagogia és el motiu principal, però tampoc em nego a dir que fruit del primer motiu neix el segon que són els interessos econòmics. Però no per això vol dir que sigui el principal motiu.

Resultado de imagen de libros vs tecnologia

Tampoc opino que s’hagin de substituir per complet els llibres de text, ja que la sensació que et produeix tenir un llibre de paper a les mans (tacte i olor) no te la produeix un contingut digital. Crec que s’ha de saber treballar amb les dues eines, ja que les dues ens ofereixen coses increïbles per a treballar  a l’aula. Són dos conceptes molt diferents, i no hem de privar a els infants e poder gaudir de cada un d’ells.

Aquí us deixo el link de l’article:

http://www.relpe.org/evento/de-los-libros-de-texto-a-los-contenidos-digitales-cambio-pedagogico-o-cambio-del-modelo-de-negocio/

Espero les vostres opinions!

2 comentaris:

  1. Hola Paula, m'ha cridat l'atenció aquesta publicació perquè jo n'he fet una similar. Per mi el més important de tot el que he llegit ha estat la idea que has mostrat en l'últim paràgraf, quan has dit que no s'ha de substituir una cosa per l'altre, simplement complementar-ho per tal d'extreure el màxim de profit possible. La idea de treure els llibres de text és un error ja que també formen part del nostre dia a dia i els nens també han de conèixer aquesta realitat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Èrica, si la veritat és que els llibres de text no és poden treure, seria una llàstima que els infants no tinguin la oportunitat de gaudir de les sensacions que transmeten i dels recursos que aporten.

      Elimina