Sóc la Paula una estudiant del Doble Grau dels Estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Infantil de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona.
Aquest blog el vaig realitzar per una assignatura de la menció de TIC, però amb els anys em vaig animar per continuar aquest projecte per tal de mostrar les cosetes que realitzo a les escoles que vaig de pràctiques.

dimarts, 19 de maig del 2015

Finlàndia deixarà d'ensenyar als infants a escriure a mà?

No, la resposta és no. Fa uns mesos es van publicar diversos articles respecte a que a Finlàndia deixarien d'ensenyar a escriure a mà per tal de substituir-ho per a la mecanografia. 

Un cop van saltar aquestes notícies a la llum concretament la primera va ser a la BBC amb un article anomenat Finlàndia: La mecanografía se impone, terminan las clases para escribir a mano i també el portal Reddit publicava una notícia similar anomenada Finlàndia tira a la basura la escritura a mano en favor de la mecanografía. La gent al llegir aquestes notícies es varen escandalitzar, ja que ho veien una barbaritat el fet de només ensenyar a els infants a escriure a mecanografia.

Personalment un cop vaig llegir aquesta notícia, tampoc ho vaig trobar per escandalitzar-se tant, ja que veia molt difícil que un país com Finlàndia prenguessin una decisió tant radical d'un dia per l'altre. I evidentment no em vaig equivocar, ja que als dies Finlàndia va fer un comunicat dient que no es treia l'escriptura manual, simplement que ells actualment treballaven amb l’anomenada aqui lletra lligada i la lletra d’impremta i que el que volien fer era continuar amb la lletra d’impremta i introduir la mecanografia, per tant la lletra lligada quedava suprimida o en farien molt poqueta. Ja que ells defensen que els infants estan acostumats des de petits a escriure amb diferents dispositius mòbils, ja que la seva generació està creixen en la societat de la informació.

També dir que actualment un dia qualsevol caminant pel carrer, llegint un diari, una revista, un conte, etc. actualment el tipus de format de lletra que predomina és la lletra d’impremta, per tant trobo interessant fomentar la lletra d’impremta a les escoles, i què millor que aprofitar les tecnologies per a fer-ho.

Així que des del meu punt de vista valoro molt positivament que introdueixin la lletra d’impremta a partir de la mecanografia i a la vegada els infants van assolint agilitat a l'hora de treballar amb el teclat de l'ordinador, ja que tant avui dia com el dia de demà ho precisaran en el seu dia a dia. 

També m'agradaria recordar que els infants els sol fet de treballar amb l’ordinador els resulta molt atractiu, per tant per  a ells i elles serà molt entretingut a la vegada que educatiu. Així que jo us animo a utilitzar aquestes eines que les tecnologies ens han aportat, per tal d’ajudar als nostres infants a construir un camí el qual els ha d’ajudar a poder afrontar el que el futur els depara.
Resultado de imagen de niños escribiendo ordenador 
I vosaltres que n'opineu?








Us adjunto aquí el link de l’article de la BBC, el qual he anomenat al principi del post (Finlàndia: la mecanografía se impone, terminan las clases para escribir a mano.):



I aquí us adjunto un article del diari El país, el qual diu que l’ informació del primer article no és correcte:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada